Jon Nordstrøm

June 19, 2012

 

Når tiderne gør, at man ikke er længere nødvendigvis er booket op hver dag året igennem, hvad gør man så? Jon Nordstrøms svar var det samme som flere andre dygtige fotografer: Så laver man fotobøger om de emner man brænder for. Jon er allerede veteran på det felt med fire titler under bæltet, adskillige priser på reolen og eget forlag. Jon delte sine overvejelser og praktiske erfaringer om alt fra drive, stil og indhold til trykomkostninger, søgning af fonde og praktisk salg gennem alternative kanaler. Han reflekterede over grænsen mellem at føre sine drømme ud i livet, personlig promotion og at lave bøger, der rent faktisk giver overskud.

 

Hvis de store budgetter og tidskrævende projekter tog luften ud af nogle medlemmers bogdrømme, viste Per Bergmann fra Red Door Design Office efter pausen et interessant alternativ i form af Print on Demand, der giver mulighed for selv at lave magasiner i begrænsede oplag til overkommelige priser. Det er ikke nok at tage billeder med kunstnerisk kant – de skal også ud – og på Fotografisk Salons sidste møde i vores første sæson rundede vi af med inspiration til, hvordan det rent praktisk kan gribes an.

 

Please reload

Oversigt

22.08.2017

06.06.2017

25.04.2017

08.03.2017

14.02.2017

24.08.2016

26.06.2016

01.09.2015

03.03.2015

04.03.2014

14.01.2014

03.12.2013

29.10.2013

10.09.2013

14.06.2013

06.06.2013

30.11.2012

29.11.2012

10.09.2012

19.06.2012

26.02.2012

15.11.2011

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now